Voorwaarden “Zelf online een akte maken”

Belangrijke overwegingen voordat je zelf aan de slag gaat.


Belangrijke overwegingen bij een online aanvraag

  1. Je kunt er bij NotarisVandaag zelf voor kiezen om online zonder adviesgesprek een akte op te stellen. Een online aanvraag vraagt van jou/jullie zelfwerkzaamheid en wij gaan er vanuit dat je een bewuste en weloverwogen keuze maakt en hebt gemaakt bij het beantwoorden van alle vragen.
  2. Wij kijken alleen of alle gemaakte keuzes voldoen aan de minimale wettelijke vereisten, maar voor de door jou/jullie gemaakte keuzes ben je zelf verantwoordelijk. Bedenk dus goed of deze online vorm bij je (situatie) past. In de akte die je van ons ontvangt kunnen geen wijzigingen worden aangebracht. Wil je toch wijzigingen aanbrengen? Ga dan naar onze website en vul de aanvraag opnieuw in.
  3. Je wilt van ons kantoor geen juridisch of fiscaal advies en hebt dat ook niet nodig. Heb je het gevoel dat deze online vorm niet bij je past of twijfel je over bepaalde keuzes, maak dan een afspraak voor adviesgesprek bij ons op kantoor of win advies in bij een financieel of fiscaal adviseur, de belastingdienst, je pensioenfonds of werkgever.
  4. Bij ongelijke inbreng/investeringen in bijvoorbeeld een eigen woning wordt in een samenlevings- of IPB-contract verwezen naar je/jullie eigen administratie. Tijdens het doornemen en tekenen van de akte(n) leggen wij nog uit hoe jullie dit kunnen regelen en in de toekomst goed vast kunnen leggen.
  5. Je beantwoord alle vragen naar waarheid en je verklaart bij het indienen van de aanvraag geen onjuiste of onvolledige gegevens te hebben verstrekt of te zullen verstrekken.

 

Je kunt alleen gebruik maken van onze online diensten als het onderstaande NIET van toepassing is:

• Mijn/ons vermogen is onder bewind gesteld

• Ik sta onder curatele

• Ik doe niet zelf mijn administratie

• Ik verblijf in een zorginstelling

• Ik woon niet zelfstandig

• Ik lijd aan een ziekte die van invloed kan zijn op mijn beoordelingsvermogen (bijvoorbeeld de ziekte van Alzheimer, verstandelijke beperking, depressiviteit, dementie)

• Wij hebben instructies gekregen voor het opmaken van een levenstestament van een ander

• Het initiatief voor het opmaken van een levenstestament kwam van een ander

• Iemand helpt ons met het invullen van deze aanvraag

 


Fiscaal partnerschap
Wil je meer weten over fiscaal partnerschap of wanneer je fiscaal partner wordt? Kijk op https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/relatie/fiscaal_partnerschap/fiscaal_partnerschap

 

Ik wil toch een adviesgesprek
Past het concept ‘ik wil zelf mijn akte maken’  niet bij jouw/jullie situatie? Plan dan een advies gesprek.

Stappen voor het aanvragen van een akte
Stap 1
Vul de online vragenlijst in.

Stap 2
Na ontvangst van je aanvraag sturen we je binnen 48 uur (op werkdagen) het concept van je maatwerk akte(n). Je maakt een afspraak voor het tekenen van de akte(n).

Stap 3
Teken de akte(n) op het notariskantoor in Utrecht en ontvang de afschriften en een factuur.
Scroll naar boven