Herroepen testament online

Terug naar wettelijke regeling.

169
  • Snel en eenvoudig binnen 5 minuten
  • Achteraf betalen en de goedkoopste van Nederland
  • Na een echtscheiding
  • Van gedachten veranderd of nieuwe wensen?
  • Terug naar het wettelijke erfrecht

Gemakkelijk zelf regelen

Wat is de herroeping van een testament?

Met een herroeping van een testament verklaar je zelf dat je eerder gemaakte testament (of testamenten) vervalt. Je kunt dat niet zelf doen omdat testamenten staan ingeschreven in het Centraal Testamenten Register (CTR). Het verscheuren van je oude testament helpt dus niet.
Het herroepen van een testament is iets anders dan een nietig of vernietigbaar testament. Dit betekent dat er iets is misgegaan bij de totstandkoming of de inhoud van een testament . Doorgaans vindt vernietiging plaats via de rechter.

Hoe werkt het dan wel, een herroeping?
Je gaat naar een notaris en tekent een nieuw testament met daarin een herroeping. Alle vorige testamenten komen dan te vervallen en je verklaart dat het wettelijke erfrecht weer van toepassing is. Het herroepingstestament schrijft de notaris in in het Centraal Testamenten Register. Het wettelijk erfrecht (de wet), bepaalt dan wie de erfgenamen van een overledene zijn en welk deel de erfgenamen krijgen.

Waarom een testament herroepen
Redenen voor de herroeping van een testament kunnen zijn:

  • beëindiging van een relatie
  • persoonlijke wensen/omstandigheden zijn veranderd
  • nieuwe regelgeving/wetten/belastingen
  • situatie vermogen/bezittingen anders
  • de wettelijke regeling voldoet prima

Conclusie: alleen met een nieuw testament kom je van je oude testament af.

Hoe vraag ik een herroepingstestament aan?

Heel eenvoudig en in je eigen tempo via deze webiste. Heb je vragen? App ons!

Tijd 5 minutes
Kosten 169 €

Wat heb je nodig:

- een pc of tablet
- scan van je legitimatiebewijs
- 5 minuten van je tijd of zolang je nodig hebt

Vragen?

- bel ons
- app ons
- of mail ons

Stappen voor het aanvragen van een herroepingstestament

Stap 1
Vul de online vragenlijst in.
Schermafbeelding-2021-09-30-om-14.19.55.png
Stap 2
Na ontvangst van je aanvraag sturen we je binnen 48 uur (op werkdagen) het concept van je maatwerk akte(n). Je ontvangt een link voor het maken van een afspraak.
Schermafbeelding-2021-10-01-om-10.08.43.png
Stap 3
Teken de akte(n) op het notariskantoor in Utrecht en ontvang de afschriften en een factuur.
contract-g7c3c2e043_640.jpg
Geregeld!
Eenvoudig en snel.
people-g99120b8c0_640.jpg

Belangrijke overwegingen bij een online aanvraag

  1. Je kunt er bij NotarisVandaag zelf voor kiezen om online zonder adviesgesprek een akte op te stellen. Een online aanvraag vraagt van jou/jullie zelfwerkzaamheid en wij gaan er vanuit dat je een bewuste en weloverwogen keuze maakt en hebt gemaakt bij het beantwoorden van alle vragen.
  2. Wij kijken alleen of alle gemaakte keuzes voldoen aan de minimale wettelijke vereisten, maar voor de door jou/jullie gemaakte keuzes ben je zelf verantwoordelijk. Bedenk dus goed of deze online vorm bij je (situatie) past. In de akte die je van ons ontvangt kunnen geen wijzigingen worden aangebracht. Wil je toch wijzigingen aanbrengen? Ga dan naar onze website en vul de aanvraag opnieuw in.
  3. Je wilt van ons geen juridisch of fiscaal advies en hebt dat ook niet nodig. Heb je het gevoel dat deze online vorm niet bij je past of twijfel je over bepaalde keuzes, maak dan een afspraak voor adviesgesprek bij ons op kantoor of win advies in bij een financieel of fiscaal adviseur, de belastingdienst, je pensioenfonds of werkgever.
  4. Je beantwoordt alle vragen naar waarheid en je verklaart bij het indienen van de aanvraag geen onjuiste of onvolledige gegevens te hebben verstrekt of te zullen verstrekken.

Ik wil toch een adviesgesprek

Past het concept ‘ik wil zelf mijn akte maken’  niet bij jouw/jullie situatie? Plan dan een advies gesprek bij een notariskantoor bij u in de buurt.

Veelgestelde vragen

Scroll naar boven